Het IHC online

Online, social media en social media campagnes blijken nog steeds beproefde middelen om gezien te worden en de programmering en activiteiten van het IHC breed onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Ook in 2018 was het IHC daarom zeer actief op social media, waardoor het @IndischHC Twittervolgers en @IndischHC Facebook en @indischherinneringscentrum Instagram likes bleef stijgen.  In 2018 zette het IHC ook social media kanalen voor de Indiëherdenking op en hield die bij. De toegenomen zichtbaarheid op social media zorgde voor een toename in online traffic op de eigen website Indischherinneringscentrum.nl

In 2019 blijft het IHC daarom inzetten op online visibility en het bouwen aan een geëngageerde online community. Mede dankzij steun van het vfonds is het IHC in staat om haar social media campagnes krachtig neer te zetten. 

IHC video’s & livestreams

Het posten van korte, dynamische video’s op social media in het kader van de Indiëherdenking zorgde in eerdere jaren al voor veel views, shares en likes en bekendheid. Mede dankzij steun van het vfonds realiseerde het IHC ook in 2018 in het kader van de Nationale Indiëherdenking weer een reeks portretten die via het eigen YouTube-kanaal op Facebook werden geüpload. De video’s zijn op het IHC YouTube-kanaal terug te zien. In 2018 livestreamede het IHC voor het eerst structureel alle bijeenkomsten van de programmareeks Gepeperd Verleden. De livestreams bleven ook na afloop online, en zijn goed bekeken. Via livestream video’s kan het IHC zowel haar bekendheid als haar impact en bereik vergroten.

U bent hier